Διαβάστε τον γρήγορο και εύκολο οδηγό μας για να μάθετε πώς να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο για μικρές επιχειρήσεις. Θα σας καθοδηγήσουμε σε σημαντικά ζητήματα σχεδιασμού και χρήσιμα εργαλεία.
Πώς να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο: Ένας οδηγός βήμα προς βήμα για να σας βοηθήσει
Ο ιστότοπός σας είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο πωλήσεων και μάρκετινγκ στο οπλοστάσιό σας. Με μόλις πέντε εύκολα βήματα, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν όμορφο προσωπικό ή επιχειρηματικό ιστότοπο που προσελκύει τους επισκέπτες και τους ενθουσιάζει να συνεργαστούν μαζί σας. Δείτε πώς να ξεκινήσετε.
1. Επιλέξτε ένα όνομα τομέα (domain name)
Το domain name είναι το μοναδικό όνομα του ιστότοπού σας.
Μπορείτε να επιλέξετε οποιοδήποτε όνομα θέλετε, αλλά είναι καλύτερο να έχετε ένα που ταιριάζει με το όνομα της επιχείρησής σας ή της επαγγελματικής σας επωνυμίας. Αυτό όχι μόνο διατηρεί την επωνυμία σας συνεπή, αλλά μπορεί επίσης να επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο εμφάνισης σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Ένα καλό όνομα τομέα μπορεί να σας βοηθήσει να τοποθετηθείτε υψηλότερα στην κατάταξη, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των ατόμων που κάνουν κλικ για πρόσβαση στον ιστότοπό σας.
Καθώς κάνετε καταιγισμό ιδεών (brainstorming) με ονόματα τομέα, λάβετε υπόψη αυτές τις χρήσιμες συμβουλές:
- Συμπεριλάβετε λέξεις-κλειδιά σχετικές με την επιχείρησή σας για να ενισχύσετε την προβολή σας στις μηχανές αναζήτησης.
- Βεβαιωθείτε ότι είναι εύκολο στην ορθογραφία.
- Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον καταιγισμό ιδεών, χρησιμοποιήστε ένα πρόγραμμα δημιουργίας ονομάτων τομέα ως σημείο εκκίνησης.
- Διατηρήστε τον τομέα σας σύντομο για να τον θυμούνται ευκολότερα οι επισκέπτες.
- Αποφύγετε συντομογραφίες, ακρωνύμια, παύλες και αριθμούς.
- Επιδιώξτε να χρησιμοποιήσετε παραδοσιακούς τομείς ανωτάτου επιπέδου ή TLD, όπως .gr .com ή .net ή κάποιον που σχετίζεται καλύτερα με εσάς ή την επιχείρησή σας.
- Βεβαιωθείτε ότι κανείς άλλος δεν το χρησιμοποιεί ήδη. Ενώ μπορείτε να αγοράσετε έναν τομέα από κάποιον άλλο, αυτό μπορεί να είναι ακριβό. Ίσως είναι καλύτερα να επιλέξετε άλλο όνομα ή να χρησιμοποιήσετε έναν διαφορετικό τομέα ανώτατου επιπέδου, όπως .net.
2. Καταχωρίστε τον τομέα σας και επιλέξτε τους παρόχους σχεδίασης και φιλοξενίας
Μόλις καταλήξετε σε ένα όνομα τομέα, θα πρέπει να το καταχωρήσετε σε έναν καταχωρητή τομέα.
Θα πρέπει ακόμα να βρείτε έναν άλλο πάροχο για να φιλοξενήσει τη διεύθυνση URL όπου θα δημιουργήσετε τον ιστότοπό σας και ενδεχομένως να χρησιμοποιήσετε άλλο πρόγραμμα για να τον σχεδιάσετε. Για να απλοποιήσετε τα πράγματα, μπορείτε να επιλέξετε να καταχωρίσετε τον τομέα σας σε έναν πάροχο που προσφέρει δυνατότητες εγγραφής, φιλοξενίας και σχεδίασης, όπως το zero web & graphics στα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής.
Εάν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε ξεχωριστές εταιρείες για τη διαχείριση του web hosting και του σχεδιασμού σας, αναζητήστε μια υπηρεσία φιλοξενίας που προσφέρει προνόμια όπως τεχνική υποστήριξη ή δωρεάν πιστοποιητικό Secure Sockets Layer (SSL), όπως η zero hosting.
Θα πρέπει να σταθμίσετε ιδιαίτερα το πιστοποιητικό SSL, καθώς είναι μια παγκόσμια τυπική τεχνολογία ασφαλείας που επιτρέπει μια ασφαλή σύνδεση και προστατεύει τα δεδομένα και τις ευαίσθητες πληροφορίες δικά σας και των επισκεπτών σας. Με απλά λόγια, αυτό το μέτρο ασφαλείας προσθέτει το S σε HTTPS στο μπροστινό μέρος της διεύθυνσης URL ενός ιστότοπου. Οι μηχανές αναζήτησης και οι επισκέπτες το βλέπουν ευνοϊκά.
Αυτές οι λειτουργίες είναι πιο κοινές με τους παρόχους all-in-one, αλλά δεν υπάρχει καμία εγγύηση, επομένως βεβαιωθείτε ότι αυτός που θα επιλέξετε τις προσφέρει προτού αγοράσετε ένα πρόγραμμα.
3. Προσθέστε χρήσιμες σελίδες και ελκυστικό περιεχόμενο
Έχετε πολλές επιλογές όσον αφορά τον τρόπο οργάνωσης του περιεχομένου σας σχετικά με την επιχείρησή σας και τις υπηρεσίες της.
Τούτου λεχθέντος, προσπαθήστε να συμπεριλάβετε αυτές τις σημαντικές σελίδες στον ιστότοπό σας:
- Μια εντυπωσιακή αρχική σελίδα: Ο κεντρικός κόμβος του ιστότοπου της επιχείρησής σας πρέπει να αιχμαλωτίζει τους ανθρώπους και να τους λέει ακριβώς τι κάνετε και ποιον εξυπηρετείτε. Ενσωματώστε εντυπωσιακά γραφικά, ευανάγνωστες γραμματοσειρές, συνοπτικές και σαφείς περιγραφές και δελεαστικές παροτρύνσεις για δράση.
- Μια διαφωτιστική σελίδα “Σχετικά με εμάς”: Μοιραστείτε την ιστορία προέλευσης της επιχείρησής σας. Επισημάνετε τα επιτεύγματα, την αποστολή και τις αξίες σας. Μπορείτε επίσης να εισαγάγετε οποιοδήποτε μέλος της ομάδας για να καλλιεργήσει βαθύτερες σχέσεις με τους πελάτες.
- Σελίδα κράτησης ή αγορών: Αυξήστε τα έσοδα και ενσωματώστε μια διαδικτυακή πλατφόρμα προγραμματισμού τρίτων ή μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως το WooCommerce.
- Προσβάσιμη σελίδα επικοινωνίας: Συμπεριλάβετε λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης, email, αριθμούς τηλεφώνου, διευθύνσεις και μια φόρμα επικοινωνίας για να διευκολύνετε τους χρήστες να επικοινωνήσουν μαζί σας. Εάν ταιριάζει στην επιχείρησή σας, προσθέστε και τις ώρες λειτουργίας σας.
- Αξιομνημόνευτο περιεχόμενο: Η κοινή χρήση συναρπαστικού περιεχομένου σας καθιερώνει ως ειδικό στον κλάδο σας και βοηθά στην ανάπτυξη μιας πιστής κοινότητας για την επιχείρησή σας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ιστολόγια, βίντεο, επεισόδια podcast, μελέτες περιπτώσεων και άλλα. Ως μπόνους, αυτό το περιεχόμενο μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της κατάταξής σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και στην αύξηση των επισκεπτών του ιστότοπου.
- Μια ισχυρή σελίδα Συχνών Ερωτήσεων: Η παροχή απαντήσεων σε κοινές ερωτήσεις όχι μόνο συμβάλλει στην οικοδόμηση μεγαλύτερης εμπιστοσύνης με την επωνυμία σας, αλλά μπορεί επίσης να μειώσει τον αριθμό των κλήσεων και τα εισιτήρια υποστήριξης που λαμβάνετε.
- Κριτικές πελατών: Ενισχύστε την αξιοπιστία σας μοιράζοντας τις επιτυχίες σας. Δημιουργήστε μια σελίδα που μοιράζεται θετικές κριτικές για τις υπηρεσίες σας και συμπεριλάβετε οποιαδήποτε αναφορά της επιχείρησής σας σε αξιόλογα μέσα ενημέρωσης.
4. Βελτιστοποιήστε τον ιστότοπό σας για μηχανές αναζήτησης
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή SEO, είναι η πρακτική της βελτίωσης του ιστότοπου της επιχείρησής σας, ώστε οι σελίδες σας να κατατάσσονται υψηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP), κυρίως στο Google. Είναι αυτό που βοηθά τους ανθρώπους να σας βρουν.
Καθώς δημιουργείτε τον ιστότοπό σας, λάβετε υπόψη αυτές τις βασικές πρακτικές SEO για να αυξήσετε την προβολή σας και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα:
- Χρησιμοποιήστε σχετικές φράσεις, που ονομάζονται λέξεις-κλειδιά, σε όλες τις αναρτήσεις και τις σελίδες σας. Ωστόσο, μην χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά μόνο για χάρη τους. Βεβαιωθείτε ότι οι επιλογές σας είναι σκόπιμες. Η υπερβολική χρήση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την κατάταξή σας.
- Δημοσιεύετε με συνέπεια πολύτιμο περιεχόμενο για τους πελάτες ή τους αναγνώστες σας.
- Πραγματοποιήστε τακτικούς ελέγχους περιεχομένου ή εκκαθαρίσεις για να δείτε τι μπορείτε να ενοποιήσετε ή να ανανεώσετε.
- Διατηρήστε την ταχύτητα φόρτωσης του ιστότοπού σας όσο το δυνατόν χαμηλότερη, βελτιστοποιώντας τις εικόνες ή ενεργοποιώντας την προσωρινή αποθήκευση του προγράμματος περιήγησης. Αυτές οι τροποποιήσεις μπορούν να βοηθήσουν την ιστοσελίδα σας να κατατάσσεται υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Μπορείτε να μετρήσετε την ταχύτητα της σελίδας σας στο GTmetrix .
- Βεβαιωθείτε ότι το σχέδιο και το περιεχόμενό σας λειτουργούν σωστά σε υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και tablet. Μην υποτιμάτε την απόδοση του ιστότοπού σας σε κινητές συσκευές. Έως και η μισή επισκεψιμότητα στον ιστό προέρχεται πλέον από smartphone.
- Είναι υπέροχο να έχετε έναν όμορφα σχεδιασμένο επιχειρηματικό ιστότοπο, αλλά οι μηχανές αναζήτησης θέλουν να δουν περισσότερα από αυτό για να εδραιώσουν την εξουσία σας όταν τον καταχωρούν στα αποτελέσματα αναζήτησής τους.
- Καθώς βελτιστοποιείτε τον ιστότοπό σας για αναζήτηση, βεβαιωθείτε ότι έχετε κατά νου τους επισκέπτες σας. Θα θέλετε να επιλέξετε εύκολα συστήματα πλοήγησης και να δημιουργήσετε σελίδες που επιτρέπουν γρήγορους χρόνους φόρτωσης.
5. Ελέγξτε τον ιστότοπό σας προτού πατήσετε “Δημοσίευση”
Πριν απελευθερώσετε τον ιστότοπό σας στον πραγματικό κόσμο, θα πρέπει να τον δοκιμάσετε για να βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί σωστά.
Μεταξύ άλλων, βεβαιωθείτε ότι:
- Διαβάστε το περιεχόμενό σας για να βεβαιωθείτε ότι όλα είναι ακριβή και χωρίς σφάλματα.
- Ελέγξτε για τυχόν κατεστραμμένους συνδέσμους.
- Καταργήστε οποιοδήποτε περιεχόμενο demo από το θέμα ή το πρότυπο του ιστότοπού σας.
- Δοκιμάστε τον ιστότοπό σας σε προγράμματα περιήγησης όπως το Google Chrome, το Mozilla Firefox, το Safari και άλλα.
- Συνδέστε τον ιστότοπό σας με το Google Analytics για να παρακολουθείτε την απόδοσή του.
- Μόλις είστε έτοιμοι, πατήστε Δημοσίευση. Για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον πρόσφατα δημιουργημένο ιστότοπό σας, μοιραστείτε τον με φίλους, προωθήστε τον με πελάτες και συμπεριλάβετέ τον στα προφίλ σας στο LinkedIn, το Twitter, το Instagram, το Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Διατηρήστε τον ιστότοπό σας ενημερωμένο
Δεν έχετε τελειώσει με τον ιστότοπό σας τη στιγμή που πατάτε τη δημοσίευση. Για να παραμείνετε ψηλά στην κατάταξη αναζήτησης και να βελτιώσετε την εμπειρία των επισκεπτών σας, θα πρέπει να συντηρείτε με συνέπεια τον ιστότοπό σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε τα ακόλουθα στη λίστα υποχρεώσεων του webmaster:
- Χρησιμοποιήστε εργαλεία webmaster και αναλυτικά στοιχεία, όπως το Google Analytics, για να παρακολουθείτε πώς χρησιμοποιούν οι χρήστες τον ιστότοπό σας. Ορισμένες μετρήσεις αφοσίωσης ιστότοπου προς παρακολούθηση περιλαμβάνουν ποσοστά εγκατάλειψης, αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και μέση διάρκεια περιόδου σύνδεσης.
- Ενημερώνετε τακτικά τον ιστότοπό σας με αναρτήσεις ιστολογίου, προϊόντα και προωθητικές προσφορές.
- Πραγματοποιήστε μηνιαίες αξιολογήσεις για να βεβαιωθείτε ότι όλες οι πτυχές του ιστότοπού σας, συμπεριλαμβανομένων εσωτερικών και εξωτερικών συνδέσμων, σελίδων και προσθηκών, λειτουργούν όπως προβλέπεται.
- Ενημερώστε τη σελίδα σας “Σχετικά με εμάς” με νέα μέλη της ομάδας ή επιτεύγματα.
- Καθώς περνά ο καιρός, μπορεί να θέλετε να καλλιεργήσετε σχέσεις με άλλους επιχειρηματικούς ιστότοπους για να δημιουργήσετε αξιοπιστία και να βελτιώσετε το SEO σας. Όταν άλλοι σημαντικοί ιστότοποι συνδέονται με τον ιστότοπό σας, οι μηχανές αναζήτησης βλέπουν τον ιστότοπό σας πιο αξιόπιστο και άξιο να καταταγεί υψηλότερα στα αποτελέσματα.